fredag 17 april 2009

Då var det fredag igen

Ja då var det som sagt fredag . Jag har lämnat sonen till dagis eller rättare sagt förskola som han säger.När man jobbar i vården så är det ju klart att man har helger och tyvärr så har man varannan helg. Solen skiner och det är skönt ute så man kan ju hoppas på att någon av våra brukare känner för en promenad. det brukar ju alltid finnas någon som gör det.Denna helgen jobbar jag bara med vikarier och det är lite tufft även om det är bra vikarier.Men man har ju ett helt annat ansvar tycker jag.
så jobbar man kvällen. och imorgon dag och söndag dag men det är bara för att jag har bytat pass. annars skulle jag jobbat kväll på söndag.
Men jag och maken går på bugg kurs så jag vill kunna gå på den därför har jag bytat.
Nä nu ska jag gå och fixa lite med tvätten sen är det dax att ta den vita faran och köra till jobb.. tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar